پذیرش مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی دانشگاه فردوسی به عنوان یکی از مبادی شناسایی و معرفی شرکت های خلاق

مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، پس از طی فرآیند بررسی و ارزیابی، از سوی دفتر برنامه ریزی توسعه زیست بوم شرکت های خلاق وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به عنوان یکی از” مبادی شناسایی و معرفی شرکت های خلاق” پذیرفته شده است.

یادآور می شود با دریافت این مجوز مرکز رشد دانشگاه می تواند شرکت های دارای شرایط زیر را شناسایی و به دفتر مذکور معرفی نماید.

    دارا بودن یکی از شخصیت های حقوقی قابل ثبت در نظام قانونی کشور

    خصوصی بودن شرکت

    محصول یا خدمت شرکت دانش بنیان نباشد.

    مرتبط بودن حوزه فعالیت شرکت و محصول معرفی شده با حوزه های برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق

    محصول یا خدمت می بایست ارائه شده باشد.

               نوآوری محصول یا خدمت در سطح کشور

با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ساخت نانوحسگرهای زیستی تشخیص سریع شناسایی می‌شود

 

thum-5b4f851a926ceedc386-zistfanavari 130233

نخستین رویداد ملی طراحی و ساخت نانو حسگر های زیستی تشخیص سریع شبکه پیشران طراحی و ساخت حسگرهای تشخیص سریع با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار می شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه پیشران طراحی و ساخت حسگر های تشخیص سریع با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری کشور، نخستین رویداد ملی (مسابقه) طراحی و ساخت نانوحسگر های زیستی تشخیص سریع را با هدف شناسایی و حمایت از گروه های فناور نو پا که در این زمینه فعالیت می کنند و نمونه های آزمایشگاهی تولید کرده اند، برگزار می کند.

 

فناوری های تشخیص سریع شامل نانوحسگر های زیستی تشخیص سریع بر پایه نوارهای کاغذی، نانوحسگرهای زیستی تشخیص سریع مستمر، نانوحسگرهای زیستی تشخیص سریع بر پایه سامانه های میکروفلوئیدیک و نانوحسگرهای زیستی تشخیص سریع غیرمتعارف از موضوعات اصلی مورد توجه در این رویداد است.

 

حوزه های مختلف این رویداد شامل حسگرهای پوشیدنی، حسگرهای تشخیص سریع غیر متعارف، طراحی و حسگرهای زیستی مستمر و حسگرهای تشخیص سریع برپایه سامانه های میکروفلوییدیک می شود.

 

فعالان دانشگاهی، گروه های تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان که علاقه مند به شرکت در این رویداد ملی هستند می توانند تا 13 اردیبهشت ماه سال جاری طرح های خود را از طریق سایت رویداد ارسال کنند و از جوایز نقدی و حمایت های رویداد بهره مند شوند.

 

 

 

با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی

شبکه‌ای به‌منظور افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان در کشور راه‌اندازی شد

thum-35a0d21cd0f7c7de66c-f89dab97-6d6e-4657-8a26-a40c6e63d447 118680 با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی؛ «شـبکه نوآوري تهران» با رویکرد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و با حضور فعال افراد نوآور، نخبگان، شرکت‌های فناور، و دانش‌بنیان  راه‌اندازی شد. 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ با حمایت پارک فناوری پردیس معاونت علمی و همکاری ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان، «شـبکه نوآوري تهران» به‌منظور توانمندسازي شرکت‌هاي فناور، خلاق و دانش‌بنیان و همچنین افراد و تیم‌هاي نوآور، نخبه و مخترع راه‌اندازی شد، این شبکه توانسته است، تاکنون ضمن ایجاد بسترهای لازم برای ارائه خدمات کسب‌وکار، بازارهای مجازی بیمه و سلامت، فن بازار و سرمایه انسانی فعالیتش را توسعه داده است.

محمدمهدی جهان بزرگی مدیر شبکه نوآوری در توضیح این شبکه گفت: این شبکه که به‌اختصار تینت (TInet:Tehran Innovation network)  نامیده می‌شود، که با حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، افراد نوآور، نخبگان و مجتمع‌های فناوری و نوآوری، مزایا و حمایت‌های قانونی و خدمات تجاری‌سازی را به اعضای خود ارائه می‏‌کند و بستر مناسبی برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری و ظرفیت‌سازی برای توسعه دانش و هم‌افزایی زنجیره ایده تا بازار را فراهم می‌کند. 

جهان بزرگی بابیان اینکه این شبکه فقط به حمایت‌‏های قانونی اکتفا نکرده است بیان کرد:  تی نت فرصت را برای تعامل و هم‌افزایی همه عناصر، علی‌الخصوص بخش خصوصی جهت توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری ایجاد خواهد کرد.

ایده شکل‌گیری شبکه

مدیر شبکه نوآوری با اشاره به ایده شکل‌گیری این شبکه اظهار کرد: شکل‌گیری ایده راه‌اندازی شبکه نوآوری تهران، یک‌باره و بدون بسترسازی قبلی نبوده و باوجود بیش از 3 هزار شرکت دانش‌بنیان و واحدهای تحقیقاتی-صنعتی و مراکز رشد، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، صندوق‌های پژوهش و فناوری و شتاب‌دهنده‌ها  نیاز به چنین بستری به‌خوبی حس می‏شد. 

وی در ادامه افزود: ازاین‌رو به‌منظور هم‌افزایی بین عناصر زیست‌بوم نوآوری و فناوری و استفاده حداکثری از توان‌بخش خصوصی با استفاده از تجربه‌های موفق سایر کشورها برای گستره اکوسیستم‌های نوآوری، ایده ایجاد شبکه برای پاسخگویی به نیازهای تمامی اعضای این اکوسیستم شکل گرفت.

مزایای شبکه برای اعضا 

جهان بزرگی با تاکید بر اینکه بحث تعاملات و ارتباطات زنجیره‌وار درون شبکه از موضوعات اصلی مطرح‌شده در شبکه است گفت: درواقع توسعه ارتباطات بین عناصر شبکه، برای اعضای شبکه مهم است، وقتی این ارتباطات شکل بگیرد خدمات جدیدی به عرصه ظهور می‏‌رسد و پاسخگویی به نیازها هم تسریع می‌یابد به‌علاوه بحث یکپارچگی دسترسی به خدمات و یکپارچگی دسترسی به عناصر زیست‌بوم در میان است که موجب ایجاد شفافیت و جلوه‌گری مزیت‌های رقابتی عناصر نسبت به یکدیگر می‌شود.

مدیر شبکه نوآوری در ادامه توضیح داد: شناخت عناصر از هم، باعث گرفتن خدمات باکیفیت‌تر، ارزان‌تر و سریع‌تر خواهد شد و در کنار همه این‌ها امکان ظهور و بروز بیشتر برای معرفی شرکت‌های کوچک و استارتاپها نیز ایجاد خواهد شد و همین موضوع امکان رقابت سالم در درون شبکه را فراهم می‌کند.

جهان بزرگی در پایان افزود: شبکه برای حضور شرکت‌های نوپا و استارتآپها فرصت ویژه‌ای را در نظر گرفته و این مجموعه‌ها می‌توانند با برقراری ارتباط با شبکه در فرآیندی بسیار ساده از این فرصت بهره‌مند شوند.

 

 

با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی؛

شرکت‌های دانش‌بنیان برتر صادراتی به نمایشگاه عراق می‌روند

thum-ba9d2bc35c5717b81b6-iran-irag 122604

شرکت های دانش بنیان با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران در یازدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان اربیل عراق حضور خواهند داشت.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در یازدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان اربیل عراق حمایت می‌کنند. 

یازدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان اربیل عراق در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اربیل عراق در روزهای 2 تا 5 اردیبهشت 1398 برگزار خواهد شد. این نمایشگاه که به صورت سالانه برگزار می‌شود، مهمترین نمایشگاه صنعت ساختمان عراق است و شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان بسیاری را از مناطق مختلف جهان، به ویژه کشورهای همسایه گرد هم می آورد.

پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه توسط شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران برگزار خواهد شد. شرکت‌های دانش‌بنیان برای رزرو غرفه در پاویون و استفاده از حمایت می‌توانند با شماره تلفن 22662681-021 تماس بگیرند.

بخش حمایتی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی از طریق کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری و بعد از اتمام نمایشگاه به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود. دریافت حمایت از کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری منوط به ثبت درخواست در سامانه و دریافت تاییدیه از کریدور پیش از حضور در نمایشگاه است.

 

 

صاحبکار اعلام کرد:

خط اعتباری 1800 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی برای شرکت های دانش بنیان

thum-69780dce979db999f08-203 116075   تسهیلات ویژه صندوق توسعه ملی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در خط اعتباری 1800 میلیارد تومانی فراهم شده است.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید محمد صاحبکار، رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان با اشاره به تفاهم سه جانبه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی گفت: در راستای اجرای برنامه اشتغالزایی ذیل تبصره 18 قانون بودجه سال 1397، بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به‌صورت تسهیلات از طریق بانک‌های عامل در اختیار شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری افزود: در راستای تفاهم صورت گرفته بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق توسعه ملی، بخشی از منابع این صندوق از طریق بانک‌های عامل به صورت تسهیلات با نرخ‌های 10 و 12 درصد در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

صاحبکار گفت: این منابع در قالب تسهیلات ایجادی و سرمایه در گردش و در راستای فعالیت‌های دانش‌بنیان شرکت‌ها در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. همچنین نرخ سود این تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های آب و کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست 10 درصد و برای حوزه صنعت و معدن 12 درصد است.

وی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان از این منابع برای توسعه فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه خود گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از این منابع می‌توانند در گام اول به بانک‌های عامل مراجعه نمایند و پس از تشکیل پرونده و ارائه طرح توجیهی و اعتبارسنجی توسط بانک، در گام دوم  استعلامی از سوی شعبه بانک از معاونت علمی و فناوری انجام می‌شود تا از دانش‌بنیان بودن طرح موردنظر اطمینان حاصل شود. 

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری در پایان اعلام کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از این تسهیلات می‌توانند به شعب مختلف بانک‌های ملی ایران، کشاورزی، صنعت و معدن، صادرات، سپه، رفاه کارگران، توسعه صادرات، توسعه تعاون، تجارت، پست‌بانک، پارسیان و آینده مراجعه نموده و از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
شایان ذکر است اطلاعات تفصیلی این فرآیند بر روی سامانه www.Daneshbonyan.ir  قرار دارد.