نشست مشترك شركت‌های فناور پارك علم و فناوری خراسان و دانشگاه فردوسی مشهد با رويكرد انتقال تجربيات در حوزه كسب و كار در محل كتابخانه مركزی دانشگاه فردوسی مشهد در روز چهارشنبه 3 مرداد ماه در سالن شورای مركز اطلاع رسانی و كتابخانه مركزی دانشگاه فردوسی برگزار شد.

125552 اين رويداد، اولين نشست مشترك شركت‌های پارك و دانشگاه فردوسی مشهد است و هدف از برگزاری آن ايجاد شبكه همكاری و هم‌افزايی بين پارك و دانشگاه و سرآغازی برای همكاری بين شركت های پارك و دانشگاه در زمينه های گوناگون می باشد.

آقای دكتر بهرامی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد در اين نشست طی سخنانی، بخش خصوصی، بخش مديريت ارشد دولتی و جامعه علمی و دانشگاه‌ها را به عنوان مثلث توسعه كشور معرفی كرد و از فراهم ساختن زيرساخت‌های لازم برای ايجاد اكوسيستم فناوری در اين دانشگاه خبر داد.

وي ضمن تاكيد بر تشكيل كنسرسيوم برای توسعه شركت های كوچك و متوسط، همكاری پارك و دانشگاه را در اين راستا مهم ارزيابي كرد.

125558

در اين نشست، جمعی از مديران موفق شركت های پارك و دانشگاه از جمله آقای كلانتری از شركت سازه اطلاعات سامان، آقای جهانی از شركت آهار شرق، آقای لطفی از شركت پايا فناوران دانش و آقای فرشيديان فر از شركت طاها قالب در فضايی صميمی از دانش و تجربيات خود در عرصه علم و فناوری و كسب و كار سخن گفتند.

125551

ضرورت تغيير مدل‌های سنتی مديريت، اهميت بازارهای بين المللی، استقلال از نهادهای دولتی، تعريف مدل كسب و كار، به كارگيری اصل صداقت برای جذب مشتری، انعطاف پذيری در توليد، به روز رسانی مداوم و صبر و حوصله از جمله مواردی بودند كه مديران شركت‌های فناور و دانش بنيان به عنوان رموز موفقيت مطرح كردند.
پرسش و پاسخ پيرامون مباحث مطرح شده در سخنرانی از جمله ديگر برنامه‌های اين مراسم بود.

125559