برگزاری 15 کارگاه تخصصی در جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

thum-5e0da09bdbb83c6ff24-451زذ 112006 در جریان برگزاری سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی: بیش از 15 عنوان کارگاه در این برنامه در نظر گرفته شده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، احسان عارفیان مدیر برگزاری کارگاه‌های علمی تخصصی سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بیان کرد: کارگاه‌های تخصصی سلول بنیادی و پزشکی بازساختی به‌منظور بهره بردن از تجربیات و بار علمی اساتید برجسته داخلی و خارجی و همچنین مراکز فعال در این حوزه که سالیان سال سابقه کار در حوزه پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی دارند این کارگاه‌ها برگزار می‌شود.
وی افزود: این کارگاه‌ها در جریان برگزاری سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار خواهد شد.
عارفیان با اشاره به این‌که این کارگاه‌ها در دو حوزه توانمندسازی علمی و عملیاتی خواهند بود گفت: بیش از 15 عنوان کارگاه در این برنامه در نظر گرفته شده است. محور اصلی کارگاه‌ها را سلول درمانی، ژن‌درمانی، مهندسی بافت و محورهای ایمیون سل‌تراپی ذکر کرد.
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت زمان و مکان در برگزاری کارگاه‌ها و به منظور حفظ کیفیت برگزاری کارگاه‌ها، تعداد ثبت‌نام کنندگان محدود در نظر گرفته شده است و تلاش کردیم استاندارد کارگاه‌ها را در حد اعلی حفظ نماییم.
مدیر برگزاری کارگاه‌های علمی تخصصی سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی توضیح داد: موضوع این کارگاه‌ها در حوزه توسعه توانمندسازی منابع انسانی ما تعریف می‌شود. ما متعهد هستیم سطح دانش و توانمندی عملیاتی پژوهشگران و محققان مرتبط با سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را در کل کشور ارتقا دهیم و آن‌ها را با موضوعات نوین آشنا کنیم.
وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۳۰۰ نفر پژوهشگر مرتبط با سلول‌های بنیادی از آموزش‌های ارائه شده استقبال نموده‌اند و انتظار می‌رود امسال نیز بیش از ۲۰۰ نفر از این کارگاه‌ها بهره ببرند.
عارفیان با اشاره به حضور برترین اساتید داخلی و خارجی به عنوان مدرس در این کارگاه‌ها، گفت: این افراد دستاوردها و توانمندی‌های اخیر خود را طی چند روز بیان می‌کنند، لذا به واسطه حضور این اساتید کارگاه‌ها از کیفیت بالایی برخوردار است. تأثیر و دستاورد این کارگاه‌ها در تقویت بنیه دانشی محققین و دانشجویان ایران بسیار بالا خواهد بود. 
سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی بازساختی در تاریخ 3 تا 10 آذرماه ۱۳۹7 به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.