با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت‌علمی؛

ربع‌رشیدی به کارآفرینی در صنایع فرهنگی و خلاق می‌پردازد

thum-70eb7a8df223c6ba6d7-2000 112578 با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت‌علمی رویداد کارآفرینی «صفاتک» با محوریت کارآفرینی در صنایع فرهنگی و خلاق، همزمان با پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز برگزار می‌شود. 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت‌علمی، رویداد کارآفرینی «صفاتک» (کارآفرینی در صنایع فرهنگی و خلاق) از مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاد دانشگاهی در تاریخ 21 الی 23 آبان‌ماه و در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.
این رویداد کارآفرینی، ترویجی و با رویکرد آموزشی  است که با همت سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی همزمان با پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز برگزار خواهد شد.
در جریان این رویداد دانشجویان و افراد علاقه‌مند و صاحب ایده در زمینه صنایع خلاق و فرهنگی گرد هم جمع می‌شوند و ضمن اشتراک‌گذاری طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه خود، شبکه‌سازی و تیم‌سازی، مهارت‌های کارآفرینی و فرایند اجرایی سازی  یک ایده تا کسب‌وکار و راه‌اندازی یک استارتاپ نوپا را در عمل آموخته و با کمک، مشاوره و نظارت مربیان متخصص رویداد ایده نوآورانه خود را توسعه می‌بخشند. 
در این رویداد مشاوران و مربیان با تخصص‌های کسب‌وکار، فناوری اطلاعات، صنایع خلاق، گرافیک و رایانه و کارآفرینی جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی تخصصی به شرکت‌کنندگان حضور دارند و درنهایت سه تیم و ایده برتر ارزیابی، داوری و معرفی خواهند شد.
محورهای رویداد کارآفرینی «صفاتک» گردشگری با نگاه ویژه به تبریز 2018، صنایع‌دستی (طراحی، اجرا، توزیع، بازاریابی و بسته‌بندی(، رسانه جدید (انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای، محتواهای دیجیتالی، نرم‌افزارها(، شهرسازی و معماری است.
از مزیت‌های شرکت در این رویداد می‌توان به صدور گواهی حضور در رویداد برای تمام شرکت‌کنندگان، اهدا جوایز ارزنده به تیم‌های اول، دوم و سوم، امکان استقرار استارتاپ‌های برتر در مرکز رشد جهاد دانشگاهی، معرفی سرمایه‌گذار برای طرح‌های کسب وکار برتر، برگزاری کارگاه‌های تکمیلی مرتبط قبل و بعد از رویداد و ارائه مشاوره‌های لازم جهت راه‌اندازی کسب وکار در عمل اشاره کرد.
رویداد استارتاپی «صفاتک» (کارآفرینی در صنایع فرهنگی و خلاق) با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت‌علمی،  21 الی 23 آبان‌ماه و در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.