طراحی و رونمایی از سامانه رتبه بندی کتابخانه عمومی کشور توسط شرکت دانش بنیان بهین ره آورد بهبود

گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گزارش داد، جلسه اختتامیه طرح پژوهشی و رونمایی از سامانه رتبه‌بندی کتابخانه‌های عمومی کشور در کتابخانه مرکزی پارک‌شهر تهران برگزار شد.

جناب آقای امین متولیان، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد در این نشست با اشاره به ضرورت‌ طرح پژوهشی رتبه‌بندی کتابخانه‌های عمومی گفت: یکی از دغدغه‌های مهم نهاد کتابخانه ها نظام رتبه بندی و امتیاز دهی به کتابخانه‌های عمومی و به تبع آن میزان بهره‌گیری کتابخانه‌ها از امکانات بود. با اینکه زحمات بسیاری برای تدوین و استقرار نظام درجه‌بندی در نهاد صورت گرفته بود، اما این نظام دارای نقاط ضعفی جدی بود که در بازدیدها، جلسات کارشناسی و گزارش‌های مختلف خودنمایی می‌کرد.

ایشان تصریح کردند: بر اساس این دغدغه‌ها و همچنین نقایصی که در این مسیر وجود داشت، ضرورت بازنگری در نظام رتبه‌بندی کتابخانه‌ها مطرح شد که در نهایت این دغدغه در سال ۱۳۹۷ در قالب بخشی از نظام مسائل نهاد از طریق سیستم فراخوان پژوهش ارائه شد که در ادامه از میان پیشنهاده‌های دریافت شده ، پیشنهاده شرکت دانش بنیان بهین ره آورد بهبود از شرکت های مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان پیشنهاده برگزیده معرفی شد.